Abu Bakar, Dr. Marzita and Abdul Azizi, Ismail and Mohd Salim, Che Zakiah and Mohamed, Che Maznah and Wan Omar, Wan Aziz and Musa, Zulkifly and Anuar, Lily Hanom and Ong Abdullah, Sherryna and Noor Saidon, Nor Afidah (2012) Kursus pengurusan dan pentadbiran pejabat. [Teaching Resource] (Unpublished)
![[thumbnail of Module]](https://i-modul.iab.edu.my/style/images/fileicons/text.png)
116-protected.pdf
Restricted to Registered users only
Download (27MB)
Abstract
Memastikan semua Ketua Jabatan dapat mentadbir agensi masing-masing dengan cekap dan berkesan. Memastikan maklumat perkhidmatan pegawai kerajaan direkodkan dengan teratur, lengkap dan terkini. Memastikan setiap pegawai sentiasa menjaga dan memelihara penampilan diri, cara berpakaian, cara bekerja, tatakelakuan, disiplin dan bersopan santun. Memastikansemua pegawai dapat memberikan perkhidmatan yang terbaik dan memberi layanan yang mesra kepada pelanggan. Memastikan surat - surat rasmi kerajaan disediakan dengan jelas, tetap,ringkas dan berkesan. Memastikan fail - fail kerajaan diuruskan dengan sistematik mengikut piawaian
dan prosedur pengurusan rekod yang ditetapkan oleh Jabatan Arkib Negara. Memastikan setiap kemudahan komunikasi dan teknologi maklumat yang ada digunakan sepenuhnya bagi tugas - tugas pejabat. Memastikan pengurusan perolehan dikawal selia dengan kemas dan teratur.
Item Type: | Teaching Resource |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kursus pengurusan dan pentadbiran pejabat PL 116 |
Subjects: | KOMPAS 2.O > KOMPAS2.0 D3 Sumber Operasi KOMPAS 2.O > KOMPAS2.0 D3 Sumber Operasi > D3K3 Mengurus Sumber Pendidikan KOMPAS 2.O > KOMPAS2.0 D3 Sumber Operasi > D3K4 Membangun Sumber Manusia L Education > L Education (General) |
Divisions: | Pusat dan Jabatan Lama |
Depositing User: | EN MOHD FAIROUS MOHD SHIS |
Date Deposited: | 07 May 2024 05:41 |
Last Modified: | 07 May 2024 05:41 |
URI: | https://i-modul.iab.edu.my/id/eprint/252 |