Suhaimi, Suriati (2020) Kepimpinan Instruksional. [Teaching Resource] (Unpublished)
![[thumbnail of Modul]](https://i-modul.iab.edu.my/style/images/fileicons/text.png)
212-protected.pdf
Restricted to Registered users only
Download (34MB)
Abstract
Pemimpin sekolah merupakan peneraju, pembimbing dan pendorong dalam menggerakkan warga sekolah secara sepadu untuk memaju dan meningkatkan kualiti PdP. Kemenjadian murid ke arah pembelajaran bermakna banyak bergantung kepada usaha guru untuk menyampaikan pengajaran berkesan melalui persekitaran pembelajaran yang positif. Bagi memastikan hasil pembelajaran yang bermakna, pemimpin sekolah perlu memainkan peranan pemimpin instruksional dengan memastikan semua aktiviti instruksional dirancang, dilaksana, dikawal, dinilai dan sentiasa berlaku penambahbaikan. Perubahan yang berlaku dalam pendidikan masa kini memberi kesan kepada peranan dan kehendak pemegang taruh, ibubapa dan komuniti.
Item Type: | Teaching Resource |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kepimpinan Instruksional PL 212 |
Subjects: | KOMPAS 2.O > KOMPAS2.0 D2 Instruksional KOMPAS 2.O > KOMPAS2.0 D2 Instruksional > D2K3 Pemantauan Menyeluruh L Education > L Education (General) |
Divisions: | Institut Aminuddin Baki Cawangan Utara > Jabatan Kepimpinan Kurikulum dan Kokurikulum |
Depositing User: | PN NOR SHUHADARIZA MAIDIN |
Date Deposited: | 02 Feb 2024 07:44 |
Last Modified: | 02 Feb 2024 07:44 |
URI: | https://i-modul.iab.edu.my/id/eprint/30 |