Lim, Siew Ngen and Cheng, Lai Lian and Mohamad, Kamran and Karim, Maimunah and Mohtar, Minhad and Kamaruddin, Nooraini binti and Ishak, Ahmad Nahran and Ibrahim, Lani and Alias, Shahrin and Zainudin, Ahmad Azuan and Sahid, Paridon and Besah @ Sitam, Ekhwan Kursus pengurusan pembelajaran maya. [Teaching Resource] (Unpublished)
![[thumbnail of Module]](https://i-modul.iab.edu.my/style/images/fileicons/text.png)
78 - protected.pdf - Accepted Version
Restricted to Registered users only
Download (15MB)
Abstract
Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) telah mengambil inisiatif menambahbaik sistem rangkaian komputer kepada 10,000 buah sekolah melalui projek 1 BestariNet mulai tahun 2012. Fokus utama 1 BestariNet adalah memberikan penyelesaian "End To End", akses- internet yang stabil kepada semua sekolah, rangkaian WAN dan LAN serta persekitaran pembelajaran, maya (Virtual Learning Environril_ent, VLE).1 BestariNet merupakan penyelesaian bersepadu yang membenarkan fungsi pembelajaran dan pengajaran, kolaborasi dan sistem pengurusan dilakukan melalui persekitaran pembelajaran maya. Pembelajaran maya sering dikaitkan dengan konsep seperti e-pembelajaran, pembelajaran dalam talian, pembelajaran jarak jauh dan pembelajaran berasaskan laman web. Pembelajaran maya merupakan satu trend pembelajaran abad ke 21 yang menekankan penggunaan internet untuk menguruskan pembelajaran, membekalkan mekanisma penghantaran maklumat, pemantauan prestasi pelajar dan capaian kepada sumber PdP yang segera. Selaras dengan perkembangan itu, KPM telah memutuskan supaya Frog dilaksanakan di semua sekolah.
Item Type: | Teaching Resource |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Pengurusan pembelajaran maya - PL 78 203 |
Subjects: | KOMPAS 2.O > KOMPAS2.0 D2 Instruksional > D2K4 Pembudayaan Ekosistem Digital L Education > L Education (General) |
Divisions: | Pusat Pembangunan dan Pengurusan Teknologi > Jabatan Pengurusan Sistem Maklumat |
Depositing User: | PN FARIDAH HANIM SULAIMAN |
Date Deposited: | 14 Mar 2024 03:58 |
Last Modified: | 14 Mar 2024 03:58 |
URI: | https://i-modul.iab.edu.my/id/eprint/165 |